Van Stavoren naar Harlingen

16 september 2020 - Harlingen, Nederland

We hebben het zuidelijkste puntje van de route bereikt.

We gaan weer naar het Noorden, en … ook de wind is gedraaid en komt uit het Noorden. We hebben de wind weer de hele dag voor.

Vandaag , 16 september, is onze eindbestemming Harlingen. Daar is ook onze camping, dus we laten de auto in Stavoren staan en halen die morgen weer op.

We stappen op en fietsen langs de dijk richting Hindeloopen. In het stadje en in de haven is het zomers druk.  We drinken wat en fietsen het stadje door op zoek naar de fontein.

fontein in Hindeloopen

P9160053

P9160057P9160056 (3)

Daarna vervolgen we onze route richting Workum. We fietsen van kerktoren naar kerktoren en dat maakt de route afwisselender dan de voorgaande dagen. Ook nu is het weer druk op het water en de brugwachters maken overuren.

op de route

Ook in Workum maken we van de gelegenheid gebruik om even te pauzeren op het plein midden in de stad. De fontein vinden we iets buiten het centrum. Ieder zijn smaak, maar wij vinden hem niet mooi.

fontein in Workum

Op naar Bolsward. De route gaat niet door het centrum, maar omdat we toch de fontein willen zien, is dat een mooi excuus en rechtsaf te slaan in plaats van linksaf. En zo ook in Bolsward even van het ‘stadse leven’ te genieten.

fontein in Bolsward

Vanuit Bolsward is het weer zoals de voorgaande dagen door het vlakke Friese land tot aan Harlingen.

Harlingen zelf laten we voor wat het is en rijden door naar de camping.

camping

route

Van Stavoren naar Harlingen, 58 km.

1. Moeder mamma:
    17 september 2020
    Heel erg leuk zeg, wat zien jullie allemaal leuke dingen,
    Nog veel plezier met elkaar.